Activiteiten

September is een super leuke maar ook drukke maand voor de Koninklijke Harmonie Doorn.

Met de kinderen van groep 5 en 6 van de Daltonschool Nicolaas is het blazersklas project gestart. De kinderen krijgen les op fluit, klarinet, saxofoon, trompet, trombone, bariton en slagwerk. Het project loopt tot 17 december. Na de kerstvakantie doen we dit project ook met CBS de Sterrenboog. Ook hier zullen de kinderen van groep 5 en 6 het blazersklas project gaan volgen.

Na de zomervakantie was er voor de Harmonie, de Tamboers en de Notenkrakers (het opleidingsorkest van de harmonie)  geen tijd om rustig op te starten. Het eerste optreden van het seizoen is afgelopen zaterdag, 21 september  geweest. De Harmonie, Tamboers en Notenkrakers hebben twee spetterende optredens in de Efteling in Kaatsheuvel gegeven. Het was een prachtige dag, we hadden heel veel publiek en buiten de optredens om kon iedereen genieten van alle attracties in het park en dat is ook volop gedaan. Echt een topdag voor de hele vereniging! Ook de instrumentale lessen zijn in september weer van start gegaan. Veel leerlingen hebben al geruime tijd les maar gelukkig hebben we ook weer een aantal nieuwe leerlingen mogen verwelkomen.  Alle lessen bij de harmonie worden gegeven door professionele en enthousiaste docenten. Een instrument krijgen de meeste leerlingen in bruikleen van de harmonie. Mocht je meer over de lessen willen weten, dan kan je kijken op de pagina muzieklessen.

Komend weekend zal de harmonie wéér van zich laten horen. Dit keer in Doorn zelf. Op zaterdag 28 september spelen de Notenkrakers tussen 09.00 en 10.00 uur tijdens het dorpsontbijt op het Plein 1923 Om 14.30 uur zullen de harmonie en de tamboers een spetterend optreden geven op het Kampwegplein. Komt dat zien tijdens Doorn Doet!

Na dit alles gaan we het programma voor het najaar voorbereiden.  Op vrijdag 15 november is weer het Kinderconcert, dat gegeven wordt voor de groepen 5 en 6 van alle basisscholen uit Doorn. Op zaterdag 16 november is het najaarsconcert. Beide concerten worden gegeven in de Maartenskerk.