Eervol optreden tijdens Veteranendag 2015

Vanuit het verleden is gebleken dat de band tussen Doorn en veteranen bijzonder is. Daarom was het zaterdag 27 juni extra speciaal dat de Koninklijke Harmonie Doorn de eer had om te defileren tijdens Veteranendag 2015. Koning Willem Alexander nam het defilé af in de binnenstad van Den Haag.

Een groot korps van de Koninklijke Harmonie Doorn meldde zich rond half 11 op het provinciehuis in Den Haag. Na de laatste voorbereidingen trok het muziekgezelschap richting het Malieveld. Vanaf daar werd het defilé ingezet richting de Haagse binnenstad, waaraan ruim 5000 veteranen deelnamen. Bijna 100.000 bezoekers stonden langs de kant, wat bij iedereen kippenvel opleverde tijdens het spelen.

De Koninklijke Harmonie Doorn had de eer om diverse marsen te mogen spelen tijdens dit defilé. Tijdens de live-uitzending op NPO 2 werd duidelijk op beeld vastgelegd dat onze koning werd begroet door het Doornse muziekgezelschap.  Na ruim een uur werd het Malieveld opnieuw bereikt als eindstation.

Het optreden maakte een grote indruk op de leden van Koninklijke Harmonie Doorn gezien de enthousiaste reacties na afloop. Het was een bijdrage aan het bedanken van de meer dan 115.000 veteranen die zijn ingezet in dienst van de vrede, nu en in het verleden.

Bekijk de foto`s >>