Geslaagd concertweekend met muzikale helden

Vrijdag 11 en zaterdag 12 november zochten de muzikanten van de Koninklijke Harmonie Doorn naar hun (muzikale) helden. Op vrijdag kregen ze daarbij hulp van een grote groep Doornse schoolkinderen. Zaterdagavond was een omvangrijk publiek in het Cultuurhuis getuige van de muzikale zoektocht naar onze helden.

Net als in voorgaande jaren trokken enkele leden van de Koninklijke Harmonie Doorn in de weken voorafgaand aan het concert langs de Doornse basisscholen om de kinderen kennis te laten maken met blaas- en slagwerkmuziek. De reacties waren erg enthousiast tijdens de lessen en dat bleek vrijdagmiddag tijdens de speciale concerten voor de kinderen nog maar eens toen tijdens de zoektocht naar muzikale helden onder meer Ivanhoe, Gladiator, Lilo & Stitch en Spongebob voorbij kwamen.

Zaterdagmiddag volgden 18 kinderen een workshop in het clubgebouw. Ook hier spatte het enthousiasme van de kinderen, ouders en de KHD-leden af. Later die dag volgde het sluitstuk van het muzikale weekend in het Cultuurhuis van Doorn. De Notenkrakers bliezen voor een omvangrijk publiek met onder meer burgemeester Frits Naafs de concertavond op gang met maar liefst 6 stukken. Daarna was het de beurt aan het grote orkest die achtereenvolgens Two Worlds, The Hunchback of the Notre Dame, Spongebob Squarepants (met de kinderen van de Workshop), Skyfall en Hercules lieten horen.

De jubilerende tamboers van de Koninklijke Harmonie Doorn – ze bestaan dit jaar 60 jaar! – lieten daarna even kort van zich horen met het stuk ‘Scope’. Vervolgens werd de muzikale zoektocht door het orkest afgesloten met Ivanhoe, Purple Rain, Gladiator en Lilo & Stitch. De muzikale helden van de Koninklijke Harmonie Doorn konden na een lang weekend lekker uitblazen.

[print_gllr id=1891 display=short]