KHD brengt dierenrijk muzikaal tot leven

De Koninklijke Harmonie Doorn heeft in 2 dagen tijd het dierenrijk muzikaal tot leven gebracht in de Doornse Maartenskerk. Vrijdagmiddag waren er 2 concerten voor 250 basisschoolleerlingen, zaterdagavond gevolgd door een spetterend concert in het teken van dieren.

Het muzikale weekend begon vrijdagmiddag met een dubbel optreden voor 250 schoolkinderen uit Doorn en omstreken. In de weken voorafgaand aan het concert bezocht de Koninklijke Harmonie Doorn diverse basisscholen, waarbij de leerlingen kennis maakten met blaas- en slagwerkmuziek. Maar liefst 15 kinderen waren zo enthousiast dat ze zaterdagmiddag een workshop volgden in het clubgebouw van de KHD. Tijdens deze workshop studeerden de kinderen een stuk in dat ze `s avonds mee mochten spelen met het grote orkest.

Zaterdagavond verzamelde zich een grote kudde toeschouwers voor een kijkje in het muzikale dierenrijk. De Notenkrakers zorgden voor een spectaculaire aftrap met nummers als ‘Dynamite’ en ‘Let it go’. Na ‘Smoke on the water’ kwam het grote orkest in zicht met het bekende ‘Eye of the Tiger’. Nadat de zaal werd verteld hoe een draak kon worden getraind, was het tijd voor het samenspel tussen het orkest en de 15 enthousiaste workshopleerlingen. Op de tonen van de ‘Vogeltjesdans’ lieten de leerlingen horen wat ze snel hadden geleerd.

Het orkest bracht daarna wat rust en kondigde met ‘Lion Sleeps tonight’ de pauze aan. Na de pauze was er van rust geen sprake meer. De tamboers sloegen het publiek met 3 fantastische stukken helemaal wakker. Aan het orkest was het vervolgens de schone taak om de muzikale avond af te ronden. Na een dans met de wolven dook iedereen de rimboe in voor ‘Jungle Fantasy’.

Een lange staande ovatie was de beloning voor de muzikanten van de Koninklijke Harmonie Doorn. Zij zetten met z`n allen een concert neer dat het neusje van de zalm vormde.

Bekijk hieronder een compilatie van ons concert en geniet (nog een keer) mee: