KHD draagt bij aan bedanken veteranen in Den Haag

In 2015 hadden we de eer om voor het eerst te defileren tijdens Veteranendag. Dit jaar kregen we opnieuw een uitnodiging en waren we dus opnieuw van de partij in Den Haag.

De laatste zaterdag van juni staat al jaren in het teken van Veteranendag: een nationaal evenement waar heel Nederland haar meer dan 117.000 veteranen bedankt die zijn ingezet in dienst van de vrede, nu en in het verleden.

Na een busreis van Doorn naar Den Haag werden op het provinciehuis de laatste voorbereidingen getroffen. Een korps van ruim 50 leden trok vanaf het provinciehuis naar het Malieveld, het startpunt van het defilé. Koning Willem Alexander nam ook dit jaar het defilé af in de binnenstad van Den Haag.

Tijdens het defilé brachten we 9 verschillende marsen ten gehore, waaronder Longstreet Dixie, Punjab, Mars v/d 41e Lichte Brigade en Vitezy Navrat. Het defilé werd live uitgezonden op NPO 2. Net als vorig jaar kwam de Koninklijke Harmonie Doorn duidelijk in beeld, dit keer zelfs meerdere malen.

Na afloop werd vol enthousiasme gereageerd op een eervol optreden. Het was onze bijdrage aan het aan het bedanken van de meer dan 117.000 veteranen.

[print_gllr id=1798 display=short]