KHD geeft kleur aan Doorn vanuit Maartenskerk

De Koninklijke Harmonie Doorn stond op 21 en 22 november voor twee kleurrijke dagen in de Doornse Maartenskerk. Vrijdagmiddag werd een tweetal optredens gegeven voor ruim 300 schoolkinderen, zaterdagavond gevolgd door een concert van de Notenkrakers en het grote orkest.

Na een lange periode van voorbereiding, rondgang langs de Doornse basisscholen en vooral veel repeteren werden vrijdagmiddag ruim 300 schoolkinderen getrakteerd op een kleurrijk muziekspektakel.  Onder meer de Pink Panther, Pirates of the Carribean en de Technicolor Dreamcoat kwamen voorbij.

Workshop schoolkinderen
Tijdens de rondgang langs de basisscholen maakten de leerlingen kennis met de blaas- en slagwerkmuziek van de KHD. Bijna 30 leerlingen raakten zo enthousiast dat zij zich aanmeldden voor een workshop op zaterdagmiddag 22 november. In een korte tijd maakten zij zich enkele instrumenten eigen, die ze `s avonds tijdens het concert mochten bespelen. Het enthousiasme spatte er bij de kinderen vanaf, iets wat `s avonds tijdens het concert zou blijken.

Kleurrijk muziekspektakel
Zaterdagavond was het een groot kleurenpalet in een bomvolle Maartenskerk. De Notenkrakers brachten de eerste kleurklanken aan met nummers als Hey Soul Sister, Happy en Fireworks. Het grote orkest nam vervolgens het stokje over en deed alle kleuren van de Technicolor Dreamcoat eer aan. Van Deep Purple tot Blue Planet en van The White Tower tot Under Blagul Fana.

Het klapstuk voor de pauze was ongetwijfeld ‘Heigh Ho’. Onder leiding van onze eigen sneeuwwitje kwamen de workshopdeelnemers de kerk binnen en brachten zij extra kleur aan tijdens dit concert.

Na bijna 2 uur kleurrijke muziek eindigde de KHD met het prachtige stuk ‘Joseph and the amazing Technicolor Dreamcoat’. Dirigent Casper Dik kreeg voor dit slotakkoord een eigen Technicolor Dreamcoat aangemeten. Na afloop gingen de handen op elkaar voor een geweldig kleurrijk muziekspektakel.

Bekijk de foto`s  van een kleurrijk najaarsconcert >>