Anjeractie: KHD op 14 mei langs de deuren

Het Prins Bernhard Cultuurfonds organiseert deze week (11 t/m 17 mei) de Anjeractie. De Koninklijke Harmonie Doorn doet mee aan deze actie en gaat op 14 mei vanaf 19.00 uur langs de deuren om te collecteren.

Onder de naam ‘Anjeractie’ collecteert het Cultuurfonds jaarlijks voor cultuur en natuur. Een derde van de opbrengst van de Anjeractie is voor de clubkas van de organiserende vereniging, de Koninklijke Harmonie Doorn in dit geval. Het overige geld is bestemd voor projecten op gebied van cultuur, natuur en wetenschap binnen de regio. Het is dit jaar de 68e keer dat het Cultuurfonds de Anjeractie organiseert. De leden van onze Harmonie gaan woendagavond 14 mei vanaf 19.00 uur langs de deuren in Doorn om te collecteren.

Over de Anjeractie
Het Prins Bernhard Cultuurfonds zamelt sinds 1946 jaarlijks actief geld in met de Anjeractie. Tijdens deze week gaan zo’n 25.000 collectanten op pad om geld op te halen voor hun vereniging én voor het Cultuurfonds. Mede dankzij de opbrengsten van de Anjeractie kan het Cultuurfonds jaarlijks ruim 3.500 projecten ondersteunen. Zo ondersteunt het Cultuurfonds in uw regio bijvoorbeeld de aanschaf van kostuums en decors voor plaatselijke theatergezelschappen, restauratie van monumenten of van educatieprojecten.  Meer informatie over de Anjeractie vindt u op www.cultuurfonds.nl/anjeractie