KHD zorgt voor goed gevoel bij najaarsconcert

Vanaf de zomervakantie werd er naar dit concertweekend toegewerkt door de muzikanten van de Koninklijke Harmonie Doorn. Vrijdag 17 november stond in het teken van de kinderconcerten, zaterdag 18 november volgde het najaarsconcert.

Met als thema ‘Feeling Good’ trad de Koninklijke Harmonie Doorn vrijdag en zaterdag op in de Maartenskerk in Doorn. Net als de voorgaande jaren trokken leden van de KHD in de weken voorafgaand aan het concert langs de Doornse scholen om de kinderen enthousiast te maken voor muziek. Vrijdagmiddag volgde de afsluiting in de vorm van een prachtig kinderconcert.  De sfeer zat er prima in getuige onderstaande video.

Na afloop waren niet alleen de kinderen enthousiast, maar ook de docenten en begeleiders staken hun lof en bewondering niet onder stoelen en banken. Een mooi compliment voor een intensief, maar prachtig traject.

Feeling good zaterdagavond
Bij het najaarsconcert beten de Notenkrakers de spits af. Zij warmden de zaal op met enkele prachtige nummers en zorgden ervoor dat het orkest met een goed gevoel de avond kon voort zetten. De positieve vibe werd door het orkest overgenomen met stukken als ‘Be Positive’ en ‘Utopia’.  Voor de pauze kwamen de kinderen die `s middags een workshop hadden gevolgd nog een deuntje meespelen bij het nummer ‘Klaar voor de Start’.

Direct na de pauze volgde het themanummer ‘Feeling Good’, daarna volgden onder meer Mac Arthur Park, 7 Years in Tibet en Cycles and Myths. Met Hawaii-5-O als toegift verliet iedereen met een meer dan goed gevoel de Maartenskerk. Na een intensief weekend konden de leden van de KHD met een goed gevoel terugkijken op wederom een geslaagd concertweekend.