Koude start buitenoptredens in Doorn

Koningsdag is traditioneel een van de eerste buitenoptredens van het seizoen. Ook in 2016 was dit weer het geval voor de Koninklijke Harmonie Doorn. Het was dit keer een koude start, maar gelukkig konden we iedereen verwarmen met onze muziek.

De weersgoden waren de Oranjevereniging Doorn niet erg gunstig gezind dinsdagavond, Koningsavond. Ondanks de kou en regen werden de activiteiten toch prima bezocht. De KHD had de eer om de lampionnenoptocht te begeleidden. Vanaf het Kampwegplein zette de KHD met tientallen kinderen en ouders koers naar Huis Doorn, waar het eindpunt was. Daar kon het publiek genieten van een lasershow en later van Koningsnacht.

Op Koningsdag moest de KHD vroeg uit de veren. De regen had plaats gemaakt voor een waterig zonnetje en flink wat wolken, maar gelukkig bleef het wel droog. Op Huis Doorn werd om 9.00 uur de traditionele aubade gehouden. Samen met de kinderen van de Doorne basisscholen brachten we het Wilhelmus en enkele andere nummers ten gehore.

Na de aubade trok het muzikale gezelschap naar Huis Beatrix. Ondanks de kou konden we daar de bewoners verwarmen met onze muziek. Na dit optreden mochten de orkestleden genieten van drinken en een overheerlijke tompoes.

Koningsdag20162 Koningsdag20163