Najaarsconcert in teken van dieren

De muzikanten van de Koninklijke Harmonie Doorn mogen 20 en 21 november uit hun spreekwoordelijke kooi voor twee dagen vol muziek uit het dierenrijk.

Vrijdagmiddag 20 november is er een speciaal kinderconcert voor de basisschoolleerlingen van Doorn. Zaterdagavond 21 november vindt het najaarsconcert met als thema Dieren plaats. Het concert begint om 20.00 uur in de Maartenskerk te Doorn. De zaal gaat om 19.30 uur open, toegang is gratis.

Programma voor kinderen
Het muzikale weekend begint vrijdagmiddag met een dubbel optreden voor een grote groep schoolkinderen uit Doorn en omstreken. In de weken voorafgaand aan het concert bezoekt de Koninklijke Harmonie Doorn diverse basisscholen, waarbij de leerlingen kennis maken met blaas- en slagwerkmuziek.

Kinderen die door deze kennismaking en het kinderconcert zo enthousiast raken, mogen zaterdagmiddag meedoen aan een workshop in het clubgebouw van de KHD. Zaterdagavond mogen ze dan een speciaal ingestudeerd stuk meespelen met het orkest.

Neusje van de zalm
Zaterdagavond luistert de Koninklijke Harmonie Doorn de avond op met verschillende prachtige muzikale stukken die in het teken staan van dieren. Onder meer Jungle Book, het bekende Eye of the Tiger en de onverschrokken ‘Mister Toad’ vormen het neusje van de zalm op deze avond. De Koninklijke Harmonie Doorn hoopt een grote kudde toeschouwers te mogen verwelkomen in de Maartenskerk.

Najaarsconcert in teken van dieren