Orkest en tamboers verwelkomen voorjaar met spetterend concert

In het weekend dat het voorjaar losbarstte speelden het orkest en de tamboers van de Koninklijke Harmonie Doorn zaterdagavond de pannen van het dak tijdens het voorjaarsconcert ‘Muziek uit het heden en verleden’.

De sportzaal van sporthal Steinheim in Doorn werd zaterdag 2 april omgetoverd tot een intieme concertzaal voor het voorjaarsconcert van de Koninklijke Harmonie Doorn. Voor dit concert groef de harmonie in haar eigen archief en stelde na een stemronde onder de eigen leden een programma samen met muziek uit heden en verleden.

Het orkest vulde het programma voor de pauze met de stukken Arsenal, El Camino Real, A Choral for a Solemn Occasion en A Taste of Blöf. Na dit muzikale kwartet kon het omvangrijke publiek genieten van een bakje koffie of thee. Na de pauze sloegen de tamboers het tweede deel van het concert op gang. Het orkest nam daarna het muzikale stokje weer over en liet het publiek genieten van de Hobbits, Vivo per Lei, Les Misarables en Lord Tullamore.

Met het voorjaarsconcert werd niet alleen een spetterend begin gemaakt met de lente, het betekende voor de KHD ook het startsein voor een reeks optredens die in april, mei en juni gaan plaatsvinden.

Bekijk de foto`s  >>