Het Orkest

Ons harmonieorkest, dat al meer dan 125 jaar bestaat, telt momenteel rond de 40 muzikanten, en speelt mee bij veel gelegenheden in en rond Doorn. Denk hierbij aan de Dodenherdenking, Doorn Doet en aangevraagde serenades. Ook organiseert de vereniging elk jaar een spetterend voorjaarsconcert, waarbij het orkest alles uit de kast haalt om een prachtig resultaat neer te zetten. Deze concerten zijn natuurlijk de grote drijfveer van onze groep, maar voor de meesten gaat het om de repetities, waar er in een fijne, motiverende sfeer gewerkt wordt aan interessante werken. Dan merk je pas écht het plezier van samen muziek maken!

De gespeelde stukken zijn vooral composities met bepaalde thema’s, die vaak ook aansluiten met het thema van de concerten. Dirigent Casper Dik zorgt ervoor dat iedereen mee kan spelen, en geeft waar nodig extra aandacht. De bezetting bestaat uit houtblazers (fluiten, fagot, klarinetten, saxofoons), koperblazers (trompetten, trombones, euphonium en tuba), en slagwerk (melodisch, pauken, en percussie/drums). We zijn met name nog heel erg op zoek naar een hoboïst, een basklarinettist of een hoornist, dus ken of ben jij zo iemand? Dan zouden we je goed kunnen gebruiken!

Hoewel de muzikanten in dit orkest, vergeleken met andere harmonieën in de regio, klein in aantal zijn, slagen we er altijd wel in om een vergevorderd niveau te behalen met de stukken die we spelen. Lijkt het je leuk om deel uit te maken van deze groep? Kijk dan verder bij het kopje Lidmaatschap, of neem contact op met onze secretaris: secretaris@koninklijkeharmoniedoorn.nl.