Pole-position voor KHD bij Fruitcorso Tiel

Fris en fruitig meldden de muzikanten van de Koninklijke Harmonie Doorn zich op zaterdag 19 september voor het optreden bij het Fruitcorso in Tiel.

Het Fruitcorso in Tiel was dit jaar toe aan haar 55e editie. Appels, peren, noten, zaden, paprika’s en druiven; allemaal maken ze deel uit van de corsostoet, die bestaat uit een groot aantal praalwagens met een maximale lengte van 14 meter.  De Koninklijke  Harmonie Doorn had dit jaar de eer om voorop te mogen lopen.

Na een busrit van een klein uur waarbij de regen hard tegen de ramen sloeg,  werd het clubgebouw van de Koninklijke Vereniging “Het Tielsch Stedelijk Muziekcorps” (K.T.S.M.) bereikt. Na een hartelijke ontvangst en gelegenheid om te verkleden, werd koers gezet richting het corso. De regen maakte ondertussen plaats voor een zonnetje.

Klokslag 1 uur voegde een omvangrijk korps van ruim 40 muzikanten zich in het Fruitcorso. De KHD had daarbij de eer om helemaal vooraan te lopen en dus de komst van het Fruitcorso aan te mogen kondigen bij het massaal opgekomen publiek.

Om het publiek de kans te geven om het Fruitcorso goed te kunnen bekijken, werd de plaatselijke ronde tweemaal afgelegd. Daardoor werd het een lange middag voor de KHD, waarbij met volle teugen werd genoten van de publieke belangstelling en de praalwagens.

Na ruim 4 uur – verdeeld over spelen en wachten – bereikte het korps opnieuw het clubgebouw van de KTSM. Moe maar voldaan werd vervolgens de terugreis richting Doorn ingezet.

Bekijk de foto`s > >