Druk bezocht zomeravondconcert bij Kasteel Renswoude

Zaterdag 5 juli was een drukke dag voor de leden van de Koninklijke Harmonie Doorn. Er stond `s avond niet alleen een concert gepland, maar `s ochtends moest er ook worden geklust bij het gebouw. Tijdens de ‘KHD Klusdag’ werden in en rond het gebouwtje diverse klussen uitgevoerd. Na een korte rustpauze trokken de leden naar Renswoude voor een Zomeravondconcert bij Kasteel Renswoude.

Dit Zomeravondconcert werd samen met Ons Genoegen gehouden op het kasteel in Renswoude. Onze harmonie trapte de avond af met de mars ‘Step Out and Swing’. Daarna kwam het beroemde verhaal van Jozef aan bod in ‘Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat’ en werden de klanken uit de musical ‘Tanz der Vampire’ (zie ook onderstaande video) ten gehore gebracht. De KHD voegde vervolgens een vleugje romantiek toe aan de avond met ‘Vivo Per Lei’ van Andrea Bocelli en ‘The Bodyguard’, waarin gedeeltes van ‘I will always love you’ en ‘I have nothing’ voorbij kwamen. Ook aan het WK voetbal werd gedacht. Als afsluiting speelde de KHD de ‘Fantago Fantasy’, mooie Spaanse muziek om alvast in de sfeer te komen voor de wedstrijd van later op de avond.

Na de pauze nam Ons Genoegen het stokje over van de KHD en verwende het publiek met de mars ‘The Spaceman’. Verder speelde Ons Genoegen het werk ‘Tignale’, de ‘Antonio Carlos Jobim Medley’, ‘La Storia’ en het eerste deel van ‘Mexican Pictures’. De ruim 200 bezoekers werden daarnaast nog verrast met een trompetsolo tijdens de passadoble ‘Augusto Alves’.

Bekijk de foto`s in ons foto-album >>