Zonnige Koningsdagoptredens in Doorn

Koningsdag 2015 zag er voor de Koninklijke Harmonie Doorn iets anders uit dan voorgaande jaren. Niet alleen qua programma, maar ook qua samenstelling van het orkest zelf.

Rond half 9 verzamelden de orkestleden zich bij het clubgebouw in Doorn. Een groot orkest marcheerde vanaf het gebouw richting Huis Doorn. Enkele jeugdleden maakten vandaag voor het eerst hun opwachting bij een straatoptreden. Bij de tamboers was er naast alle heren en jongens nu ook een kleine dame te zien. Mooi om te zien dat steeds meer jeugdleden de weg naar het ‘grote orkest’ vinden.

De Oranjevereniging van Doorn had dit jaar een ander programma in petto voor de inwoners van Doorn. Alle festiviteiten speelden zich af bij Huis Doorn. De aubade vormde het openingsgedeelte van een mooie zonnige dag. De KHD speelde enkele nummers, waaronder de Zilvervloot en Mijn Nederland. Daarna werd de vlag gehesen en natuurlijk het Wilhelmus gespeeld.

Na het optreden bij Huis Doorn trok de harmonie naar Huize  Beatrix. Daar werden de bewoners getrakteerd op een mooi optreden. Als afsluiting van het optreden werden Nel Stadhouders en Roland van Barneveld in het zonnetje gezet voor hun benoeming tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Na dit optreden mochten de orkestleden genieten van drinken en een overheerlijke tompoes.

Bekijk de foto`s >>